Wednesday, October 26, 2011

majlis sanding @ batu pahat

Selepas je selesai majlis bernikah ktorg pun bersiap2 utk majlis sanding lak lepas zohor 2...dalam kul 1 mak andam dah datang untuk make up kn saya..en N dan family bersanggah di rumah atok saya...

Dalam jam 2.30pm berarak la en N ke rumah saya dgn di iringi pukulan kompang..chewah poyo je ayt kn..haha...klu nk tau adat di johor pengantin lelaki akan melalui tol untuk sampai ke pelamin...bukn 1 tol tp banyak..lg byk pintu kt rumah pengantin perempuan lagi banyak la tol..dan di setiap tol akn ada orang2 yg menanti untuk di berikan duit...oleh krn itu saya dah ingatkn en N untuk sediakan duit tol lebih...Masa kt rumah saya ada 3 tol..1 kat pintu depan,1 di pintu masuk dan 1 di pelamin...kt pelamin pun mak andam minta duit tol taw...klu xcukup duit dalam sampul 2 mak andam xkn bagi pengantin lelaki duduk...Pengalaman baru bagi en N dan family dia..tengok gambar kt bawah ni


Gambar yg 1st msa kt pintu masuk rumah,2nd depan pelamin dan yg last bg duit tol pada mak andam..kopak gak la en N masa 2 dan penat gak la si fitri 2 duk menghulurkan duit..sampaikan lepas habis majlis ank2 sedara saya asyik minta duit je kt fitri 2..penangan bagi duit tol punya pasal la kn

1 lagi acara yang pelik bagi en N adalah baling gula-gula dan duit syiling...sampai terkene kepala orang ktorg balik..dengan budak2 berebut..mak budak pun berebut gak..bukan pe tolong ambilkan untuk anak2 diorang kot...Gambar kt bawah ni masa upacara baling gula-gula


Setelah menepung tawar dan bergambar ktorg pun keluar untuk makan damai dan potong kek...

Penat memang la penat..di tambah dgn cuaca yg panas..tp alhamdulillah tidah hujan..klu x,xtau la jadi cne..so ringan2kn la tangan korg tgok gambar2 di bawah ini

klik-klik sempena majlis persandiangan di johor
selepas itu ada 1 lagi persalinan untuk ktorg..saya memilih gaun..sbnrnay da xtau nk amik gmbr pe..so baju 2 untuk ambil gambar outdoor sahaja...

gambar outdoor-ambil dr photographer..xsabar nk tngu album siap

Selesai sudah majlis di johor...nantikan pulak update untuk majllis di kajang ye..maaflah lambat update..kekangan masa sekarang ni..almaklumlah dah jadi isteri orang kn sekarang..chewah.. hee

No comments:

Post a Comment