Friday, February 17, 2012

Alfatihah Nur Dayana Saffiya

Innalillahiwainnailaihirojiun

Terkejut sgt msa menerima perkhabaran isnin mlm ari2 yg ank kawan ofis saya masuk hospital..trus saya call Yan mlm 2 juga. Yan inform doktor bgtau ank dia sudah tak da harapan. Suspect ada darah beku di kepala baby yg baru berusia 2bulan lebih

Sayu msa dengar suara Yan menangis..Tanpa buang masa malam 2 juga saya dan en N pergi ke ICU wad pediatrik..Luluh rasa hati tgok keadaan baby dengan segala jenis mesin padanya..Menurut doktor nadi baby Yan lemah dan doktor telah bagi 3 jenis ubat yg paling kuat untuk kuatkan nadi. Dan masa 2 baby cuma bergantung pada mesin oksigen

Esoknya balik sahaja kursus dari Shah Alam, saya dan kawan ofis yg lain terus ke hkl untuk melawat. Tp yg paling mengejutkn bila dapat khabar baby sudah tiada

Saya di fahamkan berlaku trip 2x di ICU terbabit menyebabkan arwah dayana tidak dapat oksigen..Menurut Yan ada 2 baby yg tidak dapat diselamatkan..

Pihak hospital mahu buat posmoterm kerana kes ini sudah jadi kes polis..Kerana sekarang ini byk kes2 nursery berlaku..Tetapi Yan dan family minta supaya tidak di lakukan posmoterm kerana kesian pada mayat baby..

Jenazah arwah dikebumikan jam 10mlm di Taiping

Al fatihah dan takziah untuk keluarga Norazian dan Elpi Sham


Selalunya dgr cerita pasal kecuaian nursery dalam berita je..tiba2 terjadi pada org yg dekat dgn saya..bila dah jd cm2 buat sya ngn en N terfikir..bila kami ada anak nnt mcm mna pulak...sape nk jga..
emm rsau lak bila fkir

No comments:

Post a Comment