Friday, August 31, 2012

Selamat Hari Raya



Hai semua
Kami suami isteri mengucapkan Selamat Hari Raya
Maaf zahir dan Batin (ada ke batin??haha)
Maaf jika sepanjang sya berblog ni ada menyinggung perasaan sesiapa
Saya adalah insan yg lemah

So macam mana raya kengkawan semua
Tahun ni merupakan tahun pertama saya dan en N beraya bersama sebagai suami isteri
Raya 1st kami beraya bersama family en N di Melaka
Manakala raya 2nd kami beraya bersama family saya di Johor

Oleh kerana en N dah kna naik kerja raya ke-4
so kami terpksa memendekkan aktiviti raya kami

RAYA PERTAMA

Pagi2 raya kami dah bersiap2 untuk pergi sembahyang raya
Nak tau x ni merupakan 1st time saya solat sunat hari raya
Klu di kampung saya solat hari raya hanya untuk kaum lelaki sahaja
Memandangkan keadaan masjid yg x berapa besar dan hanya boleh memuatkan kaum adam shj


Family sebelah ibu en N


RAYA KEDUA

Seawal jam 8pg kami sudah bergerak ke Batu Pahat
Setiap kali raya kedua family mama saya akn beraya bersama2
Kami akan konvoi dari pg smapai ke ptg
Dan tahun ni kami berkonvoi sebanyak 20buah kereta dan pergi ke 13 buah rumah
Dari pg sampai ke ptg kami beraya
Memang memenatkan tetapi menyeronokkan





RAYA KETIGA

Saya dan en N pergi beraya ke kampung papa saya di Pt Sulong
Ptg raya en N sudah bertolak balik
Dan saya beraya rumah family abg ipar bersama kuarga saya




Selepas itu saya duduk di kampung
En N tinggalkan sya di kg sementara en N kena pergi kerja
Kesian saya kena tinggal kn..huhu

No comments:

Post a Comment