Wednesday, October 10, 2012

I love U Stupid




Koleksi novel saya untuk bulan September ini ialah novel karya kak Melur Jelita bertajuk I Love U Stupid.  Actually dah lma saya nantikan novel ni di pasaran. Saya memang mengikuti jalan cerita novel ni di blog  kak melur jelita

Saya khatam novel ni minggu lepas. Khatam lg 2..haha. Nak tau x berapa tebal novel ni, Jangan terkejut tau. Novel ni setebal 1389 muka surat. Giler tebalkn. Yang kelakarnya semua terkejut tgok novel ni. Sb tebal bebenor. Dalam kebusyan saya study,sempatlah jugak saya menghabiskan baca cerita ni. Cuma ambil masa la jugak.



Yang menambahkan keseronokan saya baca novel ni kerana ia mengisahkan kehidupan di Kemboja. Bila baca rasa bertuah sgt hidup di Malaysia ni berbanding kehidupan di Kemboja yg miskin dan masih mencari jalan untuk hidup. ILUS (I Love U Stupid) membawa mesej kemanusiaan. Membuat pembacanya memikirkan hala tuju hidup kita di negara yg seba serbi mewah. Membaca ILUS juga membuatkan sya sedar kadang2 perkara yg kita pandang remeh sbnrnya adalah perkara besar yg patut kita hargai.

ILUS berkisar tentang kasih sayang dan erti kemanisiaan. Penuh konflik,drama,saspens dan air mata(sampai en N tensen)..hehe..

ILUS menceritakan kisah gadis bernama Iris. Iris seorang gadis yg punya segalanya(kaya,cerdik,cantik). Tapi Iris tetap berasa sepi dan tidak berpunya. Sehingga Iris mengikuti misi ke Kemboja yg memperkenalkan Iris kepada Allah,Islam,erti kesusahan,kehilangan dan kasih sayang. Bagi Iris "cukuplah Allah ada,dia sentiasa untukku"

Dalam ILUS juga diselitkn kisah percintaan.. Of course la kn.. X lengkap novel tanpa kisah cinta. Wujud lah watak 4 orang divas, Abg Pedas, Inspektor Ebrahim,Aidan, Firman dan Matt.. Klu nk tau siapa yg Iris pilih bacalah novel ni ye.






No comments:

Post a Comment