Saturday, January 19, 2013

Wedding my bff aka bakal sepupu



Hujung bulan Disember lepas merupakan hari bahagia my bff
Majlis perkahwinan Lin dan pasangannya Hilmie
Mcm yg sedia maklum Hilmie adalah sepupu en N
So lagi bertambah sibuk sbb kena tolong kedua2 pihak
Tapi yg sedihnya saya hnya dapat hadir majlis pernikahan sahaja
Almaklumlah student memang mcm ni dan ditambah lg lecturer ada buat test 

Hari Khamis mlm saya dan en N dah bergerak ke Melaka
Setelah mengharungi jem akhirnya sampai jugak kami dalam jam 10mlm
Malam 2 sya tido rumah Lin dan en N tido rumah Hilmie..kesian kn..huhu

Malam 2 saya tolong Lin pasang inai di jari tgn dan kaki
Hanya tngl ukir inai pada tgn je
Yg 2 kawan adik Lin akan buatkan esok

Pagi jumaat 2 sya menolong family Lin menyiapkan juadah utk makan
Dan juga hantaran2 lin
Jgn xpercaya saya buat sendiri tw sirih junjung
Tapi xda gmbr la plak
Rugi u oll xtgok..hak3

Selepas solat Jumaat en N amik saya n trus g ke rumah Hilmie
Kt sna saya tolong pakaikan pengantin lelaki inai
Dah mcm  professian sya lak pakaikan inai
Hentam saja la

Selepas maghrib kami bergerak ke rumah Lin
Dan yg lagi seronok sbb Ayah Hilmie tempah bas panorama utk rombongan kami
Mula2 sya xtau pun apa ke bendanya bus panorama 2
Rupa2ny bus pelancong utk jalan2 dalam Melaka



Memang kenangan yg menarik sgt
Bus ni xberbumbung
Kami yg budget2 muda remaja ni naik tingkat atas bus
Tingkat bawah pulak Nenek dan makcik2 en N
En N xdapar merasa naik bus ni sbb dia kna bawak pengantin
Cuma sempat berposing skejap je la

 
Dalam seronok2 2 ada 1 masalah sya kena hadapi
Saya terpaksa jadi pengapit Lin
Sbb adik angkat Lin hnya dtg hari Sabtu
Bayangkan saya kena iringi Lin yg tinggi 2
Dah la saya xpakai kasut tinggi
Silalah tgok gambar di bawah ni
Kelakarkn..sampai semua gelakkan saya sbb terpaksa angkat tgn tinggi2 utk payungkan pengantin


Setelah puas bergambar dan posing2
Kami pun bergerak balik

Keesokan harinya saya hnya dapat menolong sekejap je
T.ari 2 saya dah kena bergerak balik KL
Sunnggoh tidak menyoronokkan
Ditambah lagi dgn jem selepas masuk Kl..uwaaa
Dan yg lg membimbangkan en N demam pulak msa 2
Cian demok saya xda sape jga dia msa 2

Jom layan gambar2 pengantin







 


No comments:

Post a Comment