Saturday, February 23, 2013

Langkawi xjadi part 1

Ingat x dalam entry2 sblm ni saya ada cerita pasal percutian bersama family en N.. Actually ktorg dah plan ni lma da..Rsnya dari raya tahun lepas lagi.. Selepas beberapa kali perbincangan so kta putus sudah berjaya di capai.. Ktorg akan pergi ke Langkawi Raya Cina nnt..Wink wink seronok giler rasanya

Ikut plan asalnya kami nk pergi naik keretapi..Almaklumlah Chinese Nwe Year comfirm2 jalan jem kn..Pas2 ada yg bg cadangan nk naik bus. Setelah berbincang2 kami sebulat suara setuju naik bus.Bus akan ambil family dekat Melaka dulu. Dan kami yg di area KL akan berkumpul di Seremban. Macam2 aktivity dah dirancang. Islan hoping,naik kabel car dan macam2 lagi.

Tapi itu semua xjd..sedih sgt...Dan sbb 2 tajuk entri ni Langkawi xjd..Nak tau x knapa xjd..sob sob nk cerita pun sedih..huhu

Sebab utama xjd percutian ke Langkawi adalah kerana KAMI DITIPU

Sejujurnya sampai sekarang saya masih xpercaya kami telah ditipu..Biasanya dengar cerita org lain kena tipu..Tapi akhirnya terkena dekat batang hidung kami sendiri.

Hamba Allah tu janji dengan kami akan sediakan bus untuk ke Langkawi, tiket feri,penginapan dan transport masa dalam pulau Langkawi. Kiranya semua atas dialah dan kami hanya sediakan duit sahaja.. Mujurlah kami xbayar lagi semua duit..Kami baru bayar duit bus sahaja.

Sampai je rumah Pak Ngah en N di Seremban kami terus diberitahu berkenann  bus yg xsampai-sampai lagi..Terkejut bukan kepalang lagi..Bermacam2 alasan yg diberitahu..Kunci bus xdalah,driver balik kg la..Semua alasan yg xlogic pad kami..Mula2 kami ingatkan hanya bus yg problem..Dan kami dah nekad nk ke sana naik kereta masing-masing.. Kemudian kami dapat berita dari Melaka yg hotel pun xditempah lagi..Terus hilang semangat kami yg tgh berkobar2 2..

Dalam keadaan masa 2 yg tgh cuti Chinese New Year mustahil kami akan dapat menempah hotel on the spot..Lagi2 kami semua ramai..So dgn sedih hati kami terpaksalah melupakan Langkawi,Island hopping dan coklat2 yg telah dikirim oleh kawan2..

En N trus je ckp kt saya n adik2 dia yg kami akan tetap pergi bercuti..Walaupun bukan Langkawi..Betul juga kata en N 2..kami dah cuti 4 ari xkn ktorg nk duduk rumah saja..

So manakah destinasi percutian kami??Nantikan entry seterusnya......

No comments:

Post a Comment