Tuesday, July 9, 2013

Celebrate Birthday in Advance di Avilion Admiral Cove Port Dickson






Hai semua..Minggu lepas balik je dari JB en N ajak saya ke PD..Kenapa saya ke JB akan saya ceritakan nanti..Sekarang ni excited nk story pasak ke PD dulu..Gediknya la kn..hahaha
Actually en N nk celebrate birthday saya..Kira in advance la..Sebab besday saya jatuh pada bulan Ramadhan..Xdapatla nk jalan-jalan sgt kan..Penat berpuasa la kononnya..

Saya sampai KL hari Jumaat ptg..Sabtu dan Ahad dah ada kelas la pulak..Xsempat nk berehat-rehat.. Tengahari Ahad kami dah bergerak ke PD..Berehat di PD la gamaknya..Xdalah suprise pun sbb saya dah tau en N nk bawak g mana..Ktorg decide samada nak pergi Janda Baik ataupun Avilion..Tapi bila fikir masa suntuk so kami decide ke PD saja..Dekat dan menjimatkan masa..

Sampai je Avilion kami terpaksa menunggu bilik yg xsiap lagi..Nasib baik ruang menununggu yg disediakan cantik so terubat la ckit rasa marah 2..

En N tengah check in

Tangga menuju ke cafe dan swimming pool


Masuk je bilik terpegun sekejap  kami suami isteri..Serius cantik dan besar biliknya..Rasanya untuk family yg besar pun muat..Siap disediakan sofa untuk menonton tv dan ada sinki di dalam bilik..Rasa berbaloi sewa bilik disini..



Kedudukan bilik..1 dan 3)Sofa dan meja untuk tengok tv..2)Keadaan dalam toilet..4)Meja dan sinki dalam bilik serta peti ais dibawahnya


Lepas berehat petang 2 kami pun berjalan-jalan disekitar hotel..Tempat yg dituju of course lah swimming pool..En N dah xsabar nk berendam katanya..Besar la jugak swimming pool hotel ni tapi boleh tahan dalamnya..Untuk mereka-mereka yg xtau nk berenang mcm saya ni layaknya kt tepi-tepi kolam je la ye..Dan kt cni 1st tyme kami jumpa hotel yg menyediakan tuala di kolam mandi..Xperlu nk bawak tuala sendiri or tuala di bilik hotel..Ada disediakan di swimming pool tersebut..

Swimming pool yg disediakan


Malamnya kami berjalan-jalan sekitar pekan PD..Xda aktiviti yg dapat dijalankan waktu malam..Lagi-lagi bila pergi berdua je..Lepas makan aktivity kami adalah menidurkan diri


Jam 8.30 pagi kami pergi ke cafe untuk breakfast..Setiap bilik  disertakan pakej breakfast untuk 2 org..Masa kami sampai dah ramai org kt cafe 2..Susah sikit mencari meja kosong..Makanan dia seriusly banyak..Sampai xtau nk makan mana satu..

Makan tyme


Setelah kekenyangan makan breakfast kami jalan-jalan sekitar hotel..Rupa-rupanya tetamu hotel boleh pergi ke pantai sebelah..Ada disediakan pintu kecil untuk ke pantai..Tepi swimming pool ada beberapa bot yg diparking berdekatan..Dapat dilihat pemandangan yg cantik sangat..

Pemandangan bot2 dan pantai sebelah hotel



Thanks banyak kt en hubby sebab bawak syg bercuti dan berehat-rehat..Walaupun masih demam lagi masa 2 tapi syg hepy sgt..Luv u abg.. <3<3

No comments:

Post a Comment