Tuesday, July 9, 2013

Happy father's day papa

2 minggu lepas abis final saya ajak en N balik kg saya..of cousela di Batu Pahat Johor kn..Ikutkan minggu sebelum tu lagi nk balik da..Tapi oleh kerana kekangan duit,almaklumlah belum gaji lagi so kami balik pada 27 Jun..Kami cuti Jumaat 2 sebab hari Sabtu nenek en N ada buat kenduri sambut puasa di Melaka..

Awal-awal lagi dah plan dgn adik beradik saya nk sambut hari bapa..Walaupun dah lewat kami teruskan jutga..Kesian papa saya lambat dapat hadiah dan potong kek..Semuanya kerana tunggu saya balik kg..Macam jauh je bp 2 kn..

Plan asalnya nk memasak di rumah kakak saya dan mlm bru bawak ke rumah tp kakak(angah) saya kena menjaga abg ipar yg xcident di hospital..Tapi dorg bagi keizinan guna rumah merka utk memasak juadah...Pagi 2 selepas melawat abg ipar kami membeli bahan-bahan di carefour..Lepas beli terus letak barang di rumah angah saya..Xnk papa nmpk la kononnya..Petang lepas asar kami sudah siap sedia untuk memasak..Manakala adik-adik saya pergi membeli kek dan kakak ipar saya buat desert di rumahnya..

Menu malam itu ialah mee bandung, pavlova, dan kek..Alhamdulillah abg ipar dah boleh keluar hospital..So bolehlah angah dan saya meneruskan projek kami 2. Setelah berhempas pulas siapla jugak menu kami sebelum isyak..Oleh kerana abg ipar saya susah nk bergerak,so kami tukar tempat..Celebrate hari bapa di rumah angah saja..

Selepas isyak mama pun datang dgn papa..Tapi mama xcakp lagi yg kami nk celebrate..Mama cuma kata nk tngok abg ipar saya..Terkejut la jugak papa tgok kami keluarkan kek..Yg kelakarnya xtau nk nyanyi lagu apa..hahaha



kek special utk papa


Berjaya jugak misi kami adik beradik..Walaupun majlis yg simple..Hanya kami ahli keluarga dan family mak cu saya saja..Yang penting papa happy..Dan kami semua syg papa sgt2..

Nmpk x??En N yg sengeh lebih..haha

No comments:

Post a Comment