Tuesday, January 28, 2014

FAR Family's Day @ PD


Banner FAR Family's Day

24 dan 25 Januari lepas Family en N buat program family day di Port Dickson..PD lg..hahaha..Thn lepas PD dan tahun ni masih di PD..Actually PD di pilih sebab dekat n jimatkan kos..Cuma yang bezanya kali ni di hotel yang berlainan iaitu Ancasa Hotel..Cantik dan selesa sgt hotel Ancasa ni..

Beberapa minggu sebelum program bermula macam2 perancangan yang di atur. En N jadi AJK Makanan..So tugas kami beli barang-barang makanan dan buat brekfast untuk ahad pagi..

Pagi-pagi Sabtu kami berdua dah keluar dari rumah..Excited giler..Family dari Melaka pun xgerak lagi, kami jadi org pertama yang keluar rumah. Tapi sebenarnya keluar awal sbb banyak destinasi nak singgah..Kami pergi ke rumah adik en N di Puchong dulu..Gerak 1 kereta kemudian ke Kajang pulak..Makan kt area kajang and gerak bersama-sama family en N yang lain.. Itu menjadikan kami antara org terakhir yang tiba..En N siap kena bahan dengan mak cik2 dia sbb xsampai-sampai lagi..hahaha..

 
Gambar yg menjelezkn family lain




semua semangat upload gmbr

Setelah check in rumah dan minum petang kami bergerak ke padang tepi hotel untuk aktivity sukaneka..Semua terlibat dalam acara ini..Macam-macam ketegori ada..Dimulakan dengan kategori kanak-kanak sebab dorang dah xsabar nk terjun swimming pool. Lepas tu kategori remaja, belia, pasangan yang dah berkahwin dan jugak veteren..Muka masing-masing dah xserupa muka orang lagi dah..

Malamnya lepas maghrib aktivity makan-makan. Kami tempah je dengan orang.. Akak 2 buat bbq dekat tepi hotel..Kami tinggal ngap saje..Lepas makan kami berkumpul untuk aktivity cabutan bertuah dan exchange gift serta sambutan hari lahir bagi yang lahir bulan 1 hingga 3..


Paginya selepas breakfast adalah aktivity bebas..Kami berendam di pantai dan swimming pool..En N dan sepupu-sepupunya pergi main banana boad..Saya dan sepupu perempuan en N hanya tengok dari jauh..X sanggup kami nk main banana boat 2..Lepas puas berendam kami berkemas-kemas untuk check out.




Tengah hari tu kami berpecah..Family en N yang lain bergerak ke Melaka sebab ada jemputan kahwin di sana.. Saya dan adik en N pergi ke Salak Tinggi menghadiri wedding Ecah..Nanti saya akan update pasal wedding ecah ye..

No comments:

Post a Comment