Wednesday, June 19, 2013

Trip 2012... Pangkor & Cameron 2

Entry ni sambungan dari entry lepas

Hari Sabtu pagi lepas check out di Pulau Pangkor, kami terus bergerak ke Cameron Highland..Nasib baik jalan xjem walaupun kami bergerak lewat sikit dari perancangan.. Sampai je tanah rata saya terus call no tuan punye homestay yg telah saya booking iaitu En Sabri . Saya booking homestay di Arabella apartment.. Memang puas hati la dgn apartment En Sabri ni..Apartment ni ada 3 bilik dan 2 bilik air..Dengan ruang tamu dan kelengkapan dapaur yg lengkap lagi..Kalau nk tengok kondisi apartment En Sabri boleh klik sini

Tak lama lepas berehat kami pun keluar ke pekan.. Perkara pertama yg di cari adalah kedai makan.. Of coz la nk isi perut dulu..Lepas makan kami berjalan2 di pekan dan pasar malam..Almaklumlah pasar malam di Cameron ni hanya ada pada hari Sabtu..Hari lain xbuka..Tp saya dapat info kalau cuti sekolah hari2 pasar malam ni bukak..

Setelah kepenatan bershopping kami balik semula ke homestay..Menu makan malam disediakan oleh abg ipar saya..Saya dgn en N cuma tambah KFC je sbg lauk..Sebenarnya kami nk celebrate birthday papa saya tp xjumpa pulak kedai kek..So sambut tanpa kek la nmpknya...

Keesokkan harinya kami meneruskan perjalanan lagi.. Kali ni kami singgah ke taman lavender atau nama betulnya Cameron Lavender..Emm  rasanya ni tempat baru..Last saya pergi dgn family en N mcm xda lagi taman ni..Pemandangan kat taman ni seriusly cantik sgt..Dgn bunga yg bermacam2 warna dan replika2 yg comel2 sgt..Memang teruja sesiapa yg datang..Untuk info semua masuk ke taman ni dikenakan cas tau.. Kalau xsilap saya RM5 seorg..Lama jugak la kami ambil msa utk posing2 kat dalam ni..Semua xnk lepaskn peluang bergambar..

Berposing2 di luar Cameron Lavender

Pintu masuk Cameron Lavender

Keadaan di dalam Cameron Lavender

Silalah tgok bunga yg berbagai warna 2

Posing2

Sepanjang jalan ke pintu keluar..macam2 patung kitty ada
Selepas ke Cameron Lavendar kami pergi ke ladng strawberry..Oleh kerana ramai yg dah penat, hanya saya, mama, angah dan umairah saja yg beria2..Tp 3 org saja yg boleh petik strawbery..So saya tunggu di luar dgn en N dan berposing saja

Petang Ahad 2 selepas puas berjalan2 kami pun bergerak balik ke kl..Family saya terus bergerak ke Johor sbb abg ipar saya keje keesokkan harinya..Alhamdulillah berakhir juga percutian kami dgn selamat.. Tahun depan myb kami xbercuti krn angah saya baru lepas bersalin dan adik saya kahwin..So kami postpone ke tahun 2015...Ke mana 2 masih dalam perancangan lagi....