Tuesday, June 18, 2013

Trip 2012..Pangkor & Cameron 1

Salam semua..percutian ke Pangkor & Cameron ni sebenarnya update utk bulan 4 ye..Kesibukan sejak akhir-akhir ini myebabkan saya tak berkesempatan utk update..

Selepas bercuti dgn family en N di Pangkor bulan February lepas dan ke Gold Coast celebrate besday en N,saya dgn en N pergi bercuti pula dgn family saya..Fuh bercuti saja saya tahun ni ye...Destinasi kali ini adalah Pangkor(Pangkor lagi..ngeh3) dan Cameron Highland...Plan asal family saya memang ke Pangkor..Yg dgn family en N pula last minit sbb xjadi ke Langkawi..Pada sesiapa yg xtau knapa xjadi silalah ke entri ini

Malam 11 April 2 kami bergerak ke Lumut jam 12tgh mlm..Actually abg ipar saya yg excited sgt nk g awal2..Padahal hotel boleh check in jam 3ptg esoknya..Kami sampai di Lumut jam 8pagi..Lepas sarapan saya try call hotel tmpat kami akan menginap..Dan alhamdulillah kami boleh check in awal..Of course la kan sebab kami booking hari Jumaat...Org xbercuti lagi kami dah sampai..

Yang bestnya naik feri pun tak ramai org..Tak payah kami nk berebut-rebut beli tiket dan naik feri

berposing di Jeti Lumut

Dalam feri

Sampai je Pangkor  kami terus check in hotel...Kami booking 2 bilik famly...besar sgt biliknya...Ada 4 katil single dalam setiap bilik...Cukup utk kami ber8..Selepas berehat2 dan menidurkan diri kami menyewa sebuah teksi utk berjalan2 keliling pulau..Antara tmpt yg kami pergi adalah kilang sate,bangunan bersejarah, replika tembok besar cina dan banyak lagi

Jalan2 keliling pulau

Dalam teksi pun sempat posing

@kilang satay

Selepas puas berjalan kami berhenti makan...Sebelum island hopping perut perlu di isi..Tengokla gmbr di bawah 2...Umairah dgn ABC besarnya...Siap xbg org lain mkn lak 2...

Now  tyme to Island Hopping...Excited giler naik boat...Tp yg xbestnya air tgh pasang..So xdptla main air kt pantai yg halus mcm msa pergi dgn family en N..Peringatan kpd semua kalau nk ke island hopping kena pergi pagi ye...Kalau ptg memang xdapat nk menikmati pasir yg halus...Walaupun kami pergi ke pulau yg pasir xbrapa halus tapi kami tetap mengenjoykan diri

posing2  dalam bot

Berendam2

Umairah excited belajar berenang
Keesokkan harinya lepas breakfast kami bersiap2 check out..Focus kami adalah naik cameron sebelum t.ari..Saya dapat info dari member yg jalan ke cameron jem kalau pergi lewat..Sebelum naik feri balik semula ke Lumut, sempat lagi kami menyopingkan diri..Membeli buah tangan yg xsempat dibeli..